Sila Médii

média - spoločne občania slovenska

SILA MÉDII – autor: Eddie W. Nicholas

  • Sila médií je viac menej nekonečná, resp. pokiaľ im my ľudia dokáže veriť, alebo zabrániť šírenie správ, ktoré môžu byť pravdivé, alebo rovnako môžu byť aj lživé (propaganda)
  • Média môžu veľmi ľahko manipulovať s vedomím ako aj s podvedomím človeka, ktoré častokrát býva silnejšie ako samotné vedomie. Prečo? Pretože vedomie človeka ovplyvňuje rozumová časť hemisféry, ale podvedomie je iné. To ovplyvňujú emócie, strach, pud. A tie bývajú častokrát silnejšie. Pretože priamo ovplyvňujú city, emócie, sexualitu.
  • Ako tomu predísť? Odpoveď je ľahká. Byt kritický. Mať kritické myslenie je dôležitý faktor aj pre samotný život. Nielen pre mediálnu demanipuláciu. Ak viete komu patria médiá, viete ako každá zo správ bude aj podaná. Ak si to človek uvedomí, začne pozerať na všetko inak. Z nadhľadu a z pozície múdrosti silného človeka. Analyzujte správy a overujte si ich. A uvidíte ako sa Vám zmení prehľad a zvýši rozhľad.
  • Média umelo a vedome ovplyvňujú dianie v každej krajine. A kde je kapitalizmus tam je to o to tvrdšie. To, aké správy vychádzajú do éteru najviac hovorí o tom, kto ich prednáša. Preto si vždy treba pozrieť kto za tým stoji, kto ich platí, komu patria. A vtedy sa určite nájde priama úmera buď s pravdou, alebo klamstvom.
  • V krajine, kde vládnu peniaze a tie sú nadradené ľudskému životu, je pravda ohýbaná rovnako ako sú ohýbané paragrafy.
  • Média dokážu viac menej čokoľvek. Z hlupáka urobia osobnosť. Z múdreho človeka hlupáka. Zo zradcu a vraha hrdinu a z hrdinu zradcu. Z komedianta umelca a z umelca skrachovanca. Dokážu zmeniť históriu. Dokážu presadiť „politika“, alebo aj ho zničiť. Dokážu presvedčiť ľudí, že hlad, zabíjanie, kriminalita, živorenie je normálne a majú byť každodennou súčasťou života.

Dokážu ľudí, rodiny, partnerov, priateľov doslova rozdeliť, ak sa pre to „rozhodnú“. Čim je viac ľudí rozhádanejších, tým viac je spoločnosť ľahšie ovládateľná. Rozbijú jednotnosť a potom ľudí zničia a zoberú im všetko. Od viery, nádej až po majetok.

Dokážu ľudí doslova zasypať toľkými správami, že to najpodstatnejšie, to, čo sa naozaj človeka týka, mu ujde.

  • Všetko je to len otázkou toho, čo „vypustia a chcú vypustiť do éteru“.
  • Už samotný Goebbels si uvedomil silu médií a ako je doležíte média ovládnuť. Známe sú jeho výroky: “Dajte mi do rúk média a ja z ľudí urobím stádo tupých svíň.“ „Dovtedy v médiách všetko opakujte dookola, až pokiaľ si ľudia nebudú myslieť to, čo chceme aby si mysleli.“
  • Keď ovládneš médiá ovládneš myseľ ľudí a potom sa budú správať tak, ako chceme.
  • Či to bol konflikt v Sudetách, či to bola 2. svetová vojna ako aj všetky ostatné vojny začali tvrdou mediálnou propagandou. Tí, ktorí chcú začať vojnu, najprv musia ovládnuť myslenie ľudí, čiže zmeniť názor, pretože každý normálny človek chce mier a každý normálny človek sa začne búriť voči vojnovému štváčovi.
  • Ak chcete skutočnú demokraciu a nie totalitný režim, tak v prvom rade sú novinári, ktorí sú opozitúrou. A takých tu verejne nemáme ani jedného. Ak sa o niekom píšu len pozitíva, alebo sa píšu nepodstatné veci, tak to nie je sloboda písania. Hrdosť a sila novinára spočíva v tom, že hľadá a každý kto hľadá, ten aj nájde. Alebo je to o tom, že je tam silná cenzúra a cenzor nedovolí nič negatívne dať do „éteru“.
  • A na záver: Po 2.svetovej vojne boli „komedianti“, alebo aj novinári, ktorí

   podporovali fašistický režim buď popravení, alebo odsúdení.

  • Aj z najväčšieho hlupáka či vlastizradcu urobia osobnosť, poslanca, ministra ba aj  prezidenta, ak vyhovuje záujmom tých, ktorí chcú ovládnuť krajinu.

Radka Žaková